Εγκαίνια Ηλιακού Ρολογιού και Ρεμπέτικο Σεργιάνι

Πραγματοποιήθηκαν την Παρασκευή 12 Μαΐου 2006 στις 6 έως 10 βραδινή στο Γυμνάσιο Στεφανοβικείου σχολικές εκδηλώσεις με την ευκαιρία της λήξης της σχολικής χρονιάς.

 Οι εκδηλώσεις έγιναν παρουσία της Δημοτικής Αρχής με επισκέπτες το Δήμαρχο Αντωνάκη Νικόλαο, τον προϊστάμενο του 1ου Γραφείου της Δ/μιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας Δ. Παταβάλη, εκπροσώπων των γειτονικών Στρατιωτικών μονάδων Αεροπορίας Στρατού, γονέων των μαθητών, των καθηγητών και λοιπών κατοίκων της περιοχής.

 Όλους τους παραπάνω καλωσόρισε και ευχαρίστησε για την παρουσία τους ο Διευθυντής του Γυμνασίου κ. Γεώργιος Πίκουλας τονίζοντας ότι το σχολείο δεν είναι μόνο ένας χώρος μάθησης, αλλά και ένα ενεργό κύτταρο αλληλένδετο με την κοινωνία.

 Ακολούθως ο επίσημος προσκεκλημένος κ. Κων. Μαυρομάτης πρώην Λυκειάρχης και νυν Πρόεδρος της Εταιρείας Αστρονομίας και Διαστήματος Βόλου, αφού πρώτα χαιρέτησε την  εκδήλωση, αναφέρθηκε στο πλούσιο έργο της Εταιρείας (διοργάνωση ετήσιου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Αστρονομίας για μαθητές, διοργάνωση Πανελλήνιων Συνεδρίων Ερασιτεχνών Αστρονόμων, έκδοση του τριμηνιαίου περιοδικού Αστρονομίας “Ουρανός”.

 Αναφέρθηκε στην εποχή προ 30ετίας που δίδασκε μαθηματικά σε Γυμνάσια του Δήμου Κάρλας και τέλος στην τιμή που του έγινε από το Γυμνάσιο Στεφανοβικείου να εγκαινιάσει το 3ο Ηλιακό Ρολόι που τίθεται σε λειτουργία σε σχολείο της Μαγνησίας τα τελευταία 10 χρόνια. Τα άλλα δύο ηλιακά είναι το μεν πρώτο στο 1ο Λύκειο Βόλου από το 1995, το δε δεύτερο στο προαύλιο του Λυκείου Αλοννήσου από το 1999.

 Παρουσία των καλεσμένων ο κ. Μαυρομάτης εγκαινίασε το Ηλιακό Ρολόι του Γυμνασίου Στεφανοβικείου.

 Κατόπιν ανέλαβε να εξηγήσει τη λειτουργία του Ηλιακού Ρολογιού ο μαθηματικός του Γυμνασίου κ. Δ. Μπλατσής, ο οποίος είχε την ιδέα του εγχειρήματος, έκανε τη μελέτη, τους υπολογισμούς, τα σχέδια αλλά και τη συνολική επίβλεψη της κατασκευής. Αναφέρθηκε με λίγα λόγια στο ιστορικό της κατασκευής που κράτησε συνολικά 6 μήνες. Αναφέρθηκε στην ιστορία των Ηλιακών Ρολογιών από την Αρχαιότητα ως τις μέρες μας αλλά και τον τρόπο λειτουργίας του και “ανάγνωση” της ώρας. Ευχαρίστησε όλους όσοι εργάστηκαν ή βοήθησαν υλικά.

 

 Ιδιαίτερα αναφέρθηκε στον ηλεκτρολόγο μηχανολόγο κ. Βασ. Κουκουβίνο που σχεδίασε στον Η/Υ το διάγραμμα των ωρών, στο 304 ΠΕΒ (Στρατιωτικό εργοστάσιο αρμάτων Βελεστίνου) για την προσφορά του μεταλλικού γνώμονα που απαιτείται, στους αδελφούς Θεοδώρου (Μάρμαρα), στον Οδυσσέα Μάγγο για την χάραξη των γραμμάτων, στον μαρμαρογλύπτη Γιάννη Βολικάκη που χάραξε στα μάρμαρα του Ηλιακού Ρολογιού όλες τις παραστάσεις που δίνουν πληροφορίες για τον τρόπο λειτουργίας, τον προσανατολισμό, τη γεωγραφία της περιοχής αλλά και του ηλιακού συστήματος. Τέλος αναφέρθηκε στο διευθυντή του Γυμνασίου Γ. Πίκουλα για την αμέριστη βοήθεια που παρείχε αλλά και στους μαθητές του σχολείου που όποτε χρειάστηκε βοήθησαν πρόθυμα και ουσιαστικά.

 Οι παρευρισκόμενοι είδαν την ώρα στο Ηλιακό Ρολόι “διόρθωσαν” τα ρολόγια τους και εισήλθαν στο σχολείο που έγινε προβολή φωτογραφιών από το διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble και επεξηγήσεις από το Δ. Μπλατσή των εικόνων καθώς επίσης και μια εκτενής αναφορά για την εξέλιξη του Σύμπαντος, για τη θέση της Γης μας στο Ηλιακό Σύστημα, στο Γαλαξία μας στο Σύμπαν.

 Οι εκδηλώσεις της ημέρας τελείωσαν με τους μαθητές της Β Γυμνασίου οι οποίοι με τη βοήθεια και την καθοδήγηση των καθηγητριών τους Ευθυμίας Καπλάνη και Ευαγγελίας Τσιμητρά παρουσίασαν ένα πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο “Ρεμπέτικο σεργιάνι“. Τα παιδιά όλη τη χρονιά συγκέντρωσαν το υλικό έκαναν πάρα πολλές πρόβες και έτσι σε ογδόντα λεπτά παρουσίασαν το πρόγραμμα τους όπου:

 Διάβασαν κείμενα σχετικά με την ιστορία του Ρεμπέτικου τραγουδιού. Αναφέρθηκαν σε όλους τους μεγάλους ρεμπέτες.

 Τραγούδησαν ως χορωδία γνωστά ρεμπέτικα τραγούδια με τη συνοδεία της ορχήστρας του κ. Βασίλη Σαλαγά.

 Χόρεψαν ζεϊμπέκικο και χασάπικο.

 Έγινε προβολή παλιών φωτογραφιών και αφισών.

 Με το τέλος της εκδήλωσης η ευδιαθεσία στα πρόσωπα όλων ήταν φανερή πράγμα που μόνο το καλό τραγούδι μπορεί να φέρει.

 Η γιορτή έκλεισε κατά τις δέκα το βράδυ με έναν εκλεκτό μπουφέ όπου η ικανοποίηση και η υπερηφάνεια των γονέων για τα παιδιά τους, των καλεσμένων αλλά και των συντελεστών (μαθητών, καθηγητών) για τη συνολική εκδήλωση ήταν διάχυτη.

 

 

 

 

 

 

Από admin